به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات ، علی خدادادی سرپرست مدیریت حمل و نقل عمومی این شرکت با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران برای حفظ نظم و نظارت گسترده بر ارائه خدمات حمل و نقل به ساکنان و گردشگران در تعطیلات نوروزی گفت : با توجه به ورود بیش از 130 هزار گردشگر به کیش و افزایش سه برابری جمعیت جزیره ، ارائه خدمات مطلوب حمل و نقل عامل مهمی در حفظ انظباط شهری و رضایتمندی مسافران نوروزی است . به همین دلیل در کنار رانندگان زحمت کش ناوگان حمل و نقل، همکاران این مدیریت نیز در شیفت های فشرده به صورت 24 ساعته در خدمت هموطنان هستند و برای ترافیک روان و خدمات رسانی مناسبی در جزیره کیش تلاش می کنند.
وی افزود : در 8 روز گذشته 800 تماس با سامانه 141 مدیریت حمل و نقل کیش برقرار شد و به 161 مورد شکایات مردمی رسیدگی شده است .
173 مورد نیز اشیاء گمشده توسط رانندگان ناوگان به این مدیریت گزارش شده و یا تحویل داده شده است .
به گفته خدادادی نظارت بر روند جابجایی سریع و مستمر ساکنان و گردشگران در تمامی نقاط جزیره محور اصلی فعالیت های نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش است که با افزایش خودوروهای این ناوگان در تعطیلات نوروزی میسر شد .
بر اساس این گزارش در طول هشت روز گذشته نیز 379 مورد تخلفات رانندگی گزارش شده است که شامل نداشتن دفترچه رانندگی، عدم استفاده از لباس فرم یک شکل، مطابقت نداشتن مشخصات خودرو با دفترچه رانندگی، بی توجهی به اخطار و تذکرات بازرسان حمل ونقل، رعایت نکردن نظافت راننده و خودروی در اختیار و خاموش بودن چراغ سقف خودروی عمومی در هنگام شب از جمله تخلفات رانندگی در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش است.
لازم به ذکر است ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در تمام طول سال با 560 تاکسی تلفنی سفید ، 128تاکسی خطی زرد رنگ و 79 دستگاه مینی بوس عمومی مسئولیت انتقال ساکنان و گردشگران در سطح جزیره را برعهده دارد که در ایام نوروز با استفاده از بخش خصوصی و دعوت به همکاری موقت 25 دستگاه مینی بوس و 6 دستگاه هایس بر ظرفیت این ناوگان افزوده است .