مشارکت بیش از 600 راننده ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در دوره آداب و تشریفات
در دوره آموزشی آداب تشریفات و قوانین ترافیکی بیش از 600 نفر از رانندگان حمل و نقل عمومی شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات، در دوره آموزشی 4 روزه که با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت رانندگان خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در زمینه آداب تشریفات و مشتری مداری و همچنین رعایت قوانین ترافیکی از 7 تا 10 اسفند در سینما لبخند کیش برگزار شد 614 نفر از رانندگان تاکسی و مینی بوس حضور داشتند.
سروان مهدی شهیدی جانشین پلیس راهور ، سرگرد محسن بابایی رییس پلیس فتا، سروان حسینی فر رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ، مهرداد تاوتلی دبیر جامعه هتلداران، کورش پاکزاد کارشناس ارشد گردشگی و از اساتید حوزه تشریفات از جمله مدرسان و سخنرانان این دوره ها بودند که محوریت آن ارائه خدمات شایسته تر به مسافران و گردشگران نوروزی بود.
عوامل موثری در بروز تصادفات رانندگی از جمله عامل راه ، وسیله نقلیه و عامل انسانی ، رانندگی با سرعت مجازو مطمئنه ، اجتناب از اعتماد بنفس کاذب و رانندگی با سرعت بالا با تکیه بر مهارت رانندگی، ضرورت احتیاط بیشتر و توجه به خطوط عابر پیاده و احترام به حقوق عابران برای پیشگیری از بروز تصادفات، اخلاق مداری و سعه صدر در برخورد با سایر رانندگان، صبور بودن و عدم تصمیم گیری در زمان تردید، استفاده از کلاه ایمنی برای رانندگان موتور، تعیین مسیر گردش قبل از رسیدن به تقاطع، استفاده مناسب و بموقع از چراغ راهنما ، حرکت بین خطوط و استفاده از کمربند ایمنی از جمله موارد مطرح شده در بخش قوانین ترافیکی بود.
در بخش آداب تشریفات نیز مواردی چون مفاهیم ارتباط و انواع ارتباطات کلامی و غیر کلامی ، چرخه گردشگری در کیش و جایگاه رانندگان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های این چرخه، پوشش مناسب و آراستگی ظاهری رانندگان مطرح شد.
فضای مجازی و فرهنگ ترافیکی ، انتشار تخلفات رانندگی در فضای مجازی و ترویج فرهنگ ترافیکی ، کلاه برداری از طریق تقاضای سرویس و واریز وجه در خدمات پلتفرم های اینترنتی ، عدم بازکردن لینک های جعلی که برای برخی رانندگان ارسال می شود، همکاری با مسافرانی که طعمه کلاه برداران اینترنتی شده اند و معرفی آنها به پلیس فتا برای تسریع روند پیگیری از جمله مواردی بود که در بخش فضای مجازی عنوان شد.
لازم به ذکر است که مدیریت حمل و نقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات برای استقبال شایسته تر از گردشگران نوروزی علاوه بر برگزاری این دوره های آموزشی با اجرای طرح بازدید دوره ای از وضعیت خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش و افزایش مینی بوس های ناوگان حمل و نقل شهری تلاش می کند تا سطح کمیب و کیفی خدمات در نوروز 1403 ارتقاء یابد.