فرهنگ سازی،آموزش و تقویت فعالیت های نظارتی رویکرد اصلی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش

مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در سال 1402بیش از 1300 نفر ساعت دوره آموزش شهروندی و 4 هزار نفرساعت بازدید و نظارت بر ایمنی شهری را اجرا کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات ، جعفر شیرزاد مدیر بحران و پدافند غیرعامل این شرکت با بیان اینکه فرهنگ سازی،آموزش و تقویت فعالیت های نظارتی در جهت پیشگیری از وقوع حوادث مهم ترین محور فعالیت های این مدیریت در سال 1402 بوده است گفت: در یک سال گذشته و با هدف ارتقاء سطح آگاهی شهروندان 1389 نفرساعت دوره آموزشی برگزار شد .

وی افزود: در راستای تحقق شعار " کیش شهر ایمن " 4 هزار و 125 ساعت نظارت و بازدید ایمنی از کلیه اماکن جزیره کیش( مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، درمانی و بهداشتی وگردشگری در فهرست فعالیت های این مدیریت ثبت شد که شناسنامه دار نمودن اماکن مذکور و ابلاغ موارد نقص ایمنی به مالکان و بهره برداران و پیگیری روند رفع نواقص اعلامی از اهداف این بازدید هاست.

به گفته شیرزاده در زمینه افزایش مهارت های تخصصی و به روز رسانی اطلاعات کارکنان به ویژه نیروهای تازه وارد اداره آتش نشانی نیز بیش از 9 هزارنفر ساعت آموزش تخصصی برگزار شده است.

بر اساس این گزارش نظارت بر ورود تجهیزات اعلام و اطفاء حریق مورد استفاده در پروژه ها و ساختمان های جزیره کیش با همکاری مدیریت های زیرمجموعه معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه گمرک و استاندارد به جهت جلوگیری از به کاربردن اقلام و تجهیزات مغایر با ضوابط ابلاغی آتش نشانی و بروز رسانی سایت مدیریت بحران و پدافندغیرعامل به نشانی125.KISH.IR  از دیگر فعالیت های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت در سال 1402 بوده است.

  همچنین ویرایش و اصلاح آخرین کتابچه ضوابط اجرایی سامانه­های حریق جزیره کیش استانداردهای NFPA-13   2022 و اجرای تمهیدات لازم جهت ایمن سازی سایت پسماند و شبکه انتقال فاضلاب، تصفیه خانه و زیر ساخت های مرتبط با آن براساس ضوابط ابلاغی شورای پدافند غیرعامل از دیگر فعالیت های این مدیریت در سال گذشته بود.