Loading...


وظایف مدیریت حمل و نقل

- بررسی صلاحیت فردی و تخصصی مدیران شرکت های حمل و نقل و تطبیق محیط کار آنان با شغل مربوطه طبق استانداردهای تعیین شده.
- تشکیل پرونده و معرفی مدیران شرکت های حمل و نقل(تاکسیرانی ، مینی بوسرانی، رنت کار ، باربری ) به اداره ثبت شرکت ها و مدیریت بازرگانی سازمان جهت ثبت شرکت و صدور یا تمدید مجوز فعالیت اقتصادی مربوطه.
- ایجاد هماهنگی،برنامه ریزی و مدیریتی بین دست اندرکاران ناوگان حمل و نقل شهری.
- گسترش و مدرنیزه نمودن فعالیت ها و تطبیق آنها با استانداردهای روز دنیا بر حسب پتانسیل های موجود.
- پیش بینی،ظرفیت سنجی و تدوین الگوی سهمیه بندی انواع وسائط نقلیه عمومی.
- ساماندهی ایستگاه های وسائط نقلیه عمومی و تعیین خط سیر مربوطه.
- بررسی صلاحیت فردی رانندگان و صدور دفترچه تردد رانندگی.
- کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان خودروهای عمومی.
- بررسی شکایات واصله در خصوص عملکرد رانندگان خودروهای عمومی.
- تحویل اشیاء بجامانده درون خودروهای عمومی و ارایه به صاحبان مربوطه.
- نظارت بر نحوه اجرای امور تبلیغاتی(در ناوگان حمل و نقل عمومی).
- اجرای طرح های آموزشی،فرهنگی و ورزشی به منظور ارتقاء قابلیت های رانندگان و پر کردن اوقات فراغت آنان.
- اجرای طرح نوسازی وسائط نقلیه اعم از عمومی و شخصی با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی.
- نظارت مستمر بر نحوه نقل و انتقال وسائط نقلیه عمومی و انجام مراحل قانونی مرتبط.
- کنترل و نظارت بر عملکرد فعالین ناوگان حمل ونقل درون شهری از طریق GPSو AVL

 

فعالیت واحدهای زیر مجموعه مدیریت حمل و نقل عمومی

                        
الف – اداره نظارت بر حمل ونقل عمومی
- نظارت بر عملکرد رانندگان در نحوه سرویس دهی مسافرین .
-  جلوگیری از رانندگان فاقد کارت تردد .
- نظارت بر عملکرد رانندگان و برخورد با تخلفات آنان از قبیل استنکاف از رساندن مسافر به مقصد، دریافت کرایه اضافه ، عدم استفاده از لباس فرم ، عدم نصب کارت شناسایی، عدم تمدید کارت تردد ، خاموش بودن چراغ تابلو سقفی و یا خرابی آرم بغل خودرو ،جلوگیری از تردد خارج از مسیر تعیین شده خودروهای تاکسی خطی و مینی بوس ، وضعیت ظاهری نامطلوب راننده یا خودرو، استعمال دخانیات در حین رانندگی ، بوق زدن غیر ضروری ، سرعت و سبقت غیر مجاز ، توقف در محل ممنوع ( هتل ، رستوران و ...) ، عدم توقف در گذر عابر پیاده ، عدم مطابقت کارت تردد و شناسایی با خودرو.
- برخورد با رانندگان مقصر در تصادفات .     
- استقرار در محل بازار ها و مناطق شلوغ و همچنین گشت زنی با خودرو .
- کنترل کلیه وسائط نقلیه عمومی از طریق سیستم مونیتورینگ ( تاکسیمتر ، جی پی اس ، دستگاه کارتخوان و ... ) .
- برگزاری کلاس آموزشی برای رانندگان جدید الورود .
- بازدید دوره ای از کلیه وسائط نقلیه عمومی ( تاکسی ، مینی بوس ) .
- نظارت بر سرویس مدارس .
- نظارت بر نحوه سرویس دهی تاکسی ها در مبادی ورودی از قبیل فرودگاه ، بندرگاه و استقرار در محل و همچنین در ایام خاص ( نوروز و جشنواره  و مراسمات مذهبی پرسنل به صورت تمام وقت مستقر می شوند .
- توقیف خودروهای متخلف در پارکینگ


ب- واحد رسیدگی به شکایات مردمی و اشیاء گمشده ( سامانه 141 ) :
- رسیدگی به شکایات وانتقادات و پیشنهاداتی که از طریق تلفن گویای 141 و یا شماره تماس 44420086 -076 اعلام می‌شود.
- رسیدگی به شکایاتی که مسافر به صورت حضوری مراجعه می‌کند.
- برنامه ریزی جهت تشویق وتنبیه رانندگان حمل ونقل عمومی.
- تشکیل پرونده رانندگان متخلف جهت ارجاع به کمیته انضباطی حمل ونقل.

- آنالیز و علت یابی تخلفات رانندگان حمل ونقل عمومی وارجاع به مدیریت .
- تشکیل پرونده جهت عده ای از مراجعین و هدایت به مراجع قضایی.
- اعزام خودروهای متخلف به پارکینگ ومراحل ترخیص وآزادی آنان .
- پیگیری اشیاء گمشده که توسط مسافر اعلام می‌شود.
- تحویل اشیاء گمشده به مسافرین.
- تهیه آلبوم رانندگان حمل ونقل عمومی جهت سهولت در شناسایی رانندگان
- نگهداری اشیاء بلاصاحب و تحویل آنها به مراجع قانونی.


ج- واحد مانیتورینگ مدیریت حمل‌ونقل عمومی :
- کنترل و نظارت بر وسائط نقلیه عمومی از طریق سیستم  AVL.
- نظارت و کنترل بر تجهیزات نصب‌شده هوشمند برروی خودروهای عمومی.
- هماهنگی‌های لازم با شرکتهای پیمانکار دستگاه‌های نصب‌شده بر روی وسائط نقلیه عمومی جهت رفع مشکلات نرم افزاری سوخت افزاری دستگاه‌ها.
- برنامه‌ریزی، توسعه و بهبود خدمات دستگاه‌های AVL و  GPS .
- کنترل ونظارت بر مینی‌بوس‌ها و تاکسیهای خطی که از خط سیر خارج می‌شوند .
- اجرا و پیاده‌سازی کلیه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغ‌شده از طرف سازمان.
- کنترل و نظارت بر میزان کرایه‌های دریافتی رانندگان.
- ارائه گزارشات روزانه از نحوه عملکرد رانندگان وسائط نقلیه عمومی.


د- واحد بررسی صلاحیت و صدور دفترچه تردد :
- ارائه معرفی‌نامه جهت تعیین صلاحیت.
- تشکیل پرونده و صدور نامه‌های استعلامی  ( استعلام از راهنمایی و رانندگی جهت معاینه چشم، بیمارستان جهت سلامت جسمانی ، مرکز بهداشت )
- تشکیل پرونده اماکن و  معرفی متقاضی به اماکن عمومی جهت تعیین صلاحیت.
- استعلام مدارک ارائه‌ شده خصوصاً استعلام مدرک تحصیلی ارائه‌شده به این مدیریت .
- تشکیل پرونده جهت کلیه مؤسسات حمل‌ونقل درون‌شهری (مؤسسات باربری ، آژانس‌ها ، مینی برسرانی)
- صدور معرفی‌نامه جهت بیمه رانندگان به سازمان تأمین اجتماعی شعبه کیش .
- صدور معرفی‌نامه به رانندگان جهت دریافت کارت کیش وندی
- صدور دفترچه تردد به کلیه رانندگان .
- بایگانی پرونده‌های وسایط نقلیه عمومی .
- تشکیل کلاس‌های آموزشی به‌صورت دوره‌ای جهت رانندگان تاکسی .

 

    ه - واحد نوسازی  ناوگان حمل‌ونقل (تبدیل به احسن خودروها) :

- تبدیل به احسن نمودن کلیه خودروهای از رده خارج اعم از وسایط نقلیه عمومی و خصوصی جزیره.
- مراحل خروج لاشه خودروهای اسقاطی به خارج از جزیره به مقصد خارج از کشور.
- معرفی خارج کنندگان خودروهای اسقاطی به گمرک و راهنمایی و رانندگی جهت ورود خودروی جدید.
4- ارسال جوابیه به مراجع قضائی در خصوص استعلامات از مالکین تاکسی‌ها .


      و- واحد  نقل و انتقالات خودروهای عمومی :
- دریافت استعلامات مالی اعم از عدم خلافی ، عوارض خودرویی از متقاضی  
- انجام تشریفات نقل‌وانتقال اعم از استعلام مالی از سازمان و شرکت ، تسویه‌حساب از آژانس مربوطه  توسط فروشنده معرفی‌نامه از آژانس مربوطه توسط خریدار، ملزم نمودن حضور خریدار و فروشنده ، معرفی به آژانس جهت تنظیم مبایعه‌نامه و ارسال به این مدیریت .
- معرفی خریدار و فروشنده به راهنمایی و رانندگی جهت بنام زدن خودرو توسط فروشنده .


      ز- واحد  نظارت بر شرکت های حمل ونقل عمومی (تاکسیرانی،مینی بوسرانی ،رنت کار، باربری) :
- تشکیل پرونده شرکت ها.
- برررسی تغییرات در هیأت مدیره شرکت ها.
- صدور اخطاریه برای شرکت های غیر فعال.
- نظارت بر عملکرد شرکت ها.
- بررسی شیوه نامه ها و دستورالعمل های صادره و نظارت بر حسن انجام فعالیت شرکت ها بر اساس شیوه نامه های ابلاغی.
- جمع آوری آمار ناوگان حمل ونقل عمومی به صورت ماهیانه ، دوره ای و سالیانه و مقایسه آماری.
- رسیدگی به شکایات مردمی که از سوی مسافرین از شرکت های حمل ونقل عمومی گزارش               می شود و اعلام نتیجه به متشاکیان.
- تمدید مجوز فعالیت اقتصادی شرکت های حمل ونقل عمومی و معرفی آنان به مدیریت بازرگانی سازمان .

 

انواع خدمات حمل و نقل شبکه همگانی حمل و نقل عمومی در جزیره کیش

           
تاکسی های فعال در ناوگان تاکسیرانی و مینی بوسرانی جزیره کیش از نظر نحوه خدمات‌رسانی به کیشوندان و گردشگران عزیز به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند :
- تاکسی تلفنی یا بیسیم.
- تاکسی خطی
- مینی بوسرانی

 

اقدامات انجام شده در سال 1397

 

-  تصویب آیین نامه انضباطی رانندگان حمل ونقل عمومی .
-  تصویب صدور برگ تاوان برای برخورد با تخلفات رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی.
-  تدوین شیوه نامه صدور مجوز رانندگی و نظارت بر نحوه صدور دفترچه رانندگی.
-  ایجاد خط سیر جدید مینی بوسرانی جهت تسهیل در تردد ساکنین شهرک های سفین از جمله شهرک نوبنیاد و فاز A1و A2  - شهرک رز – دهکده ساحلی – ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی(جاده جهان) .
- رونمایی از خودروی هیبریدی به عنوان تاکسی در جزیره جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از هدر رفت سوخت بنزین.
- واگذاری حداقل دسترسی شرکت های تاکسیرانی به سیستم کنترل هوشمند(AVL) جهت نظارت بر عملکرد رانندگان تحت پوشش.
- کنترل و نظارت مستمر بر عملکرد رانندگان حمل و نقل عمومی با سیستم کنترل هوشمند(AVL)
- نظارت مستمر بر عملکرد رانندگان فعال در ناوگان  و برخورد با رانندگان خاطی توسط عوامل بازرسین مدیریت حمل ونقل عمومی و صدور قبض تاوان .
- درج تبلیغات جشنواره تابستانی کیش بر روی خودروهای تاکسی .
- رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه 141 و پیگیری اشیاء و لوازم بجامانده از مسافرین تا حصول نتیجه.  
- برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در رابطه با نرخ کرایه تاکسی های تلفنی ،خطی و مینی بوس و اعلام نرخ پیشنهادی به شورای ترافیک.
- پیگیری و برگزاری جلسات متعدد در رابطه با عواملی که باعث ایجاد تریپ می شوند.
- ارایه گزارش درخصوص فعالیت شرکت های رنت کار بدون مجوز فعالیت اقتصادی و جلوگیری از فعالیت آنها  با هماهنگی مدیریت مدیریت بازرگانی سازمان و مدیریت نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی .

 

تعداد شرکت ها و خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی

- شرکت تاکسی تلفنی(سفید): تعداد 6 شرکت با 560 دستگاه تاکسی.
- شرکت تاکسی خطی(زرد) : تعداد 1 شرکت با 128 دستگاه تاکسی .
- شرکت مینی بوسرانی :تعداد  2 شرکت با 79 دستگاه مینی بوس عمومی.
- شرکت های رنت کار: تعداد 58 شرکت فعال

 

رسیدگی به شکایات مردمی و پیگیری اشیای به جا مانده مسافرین از طریق سامانه تلفن گویای 141 و یا 07644420086 قابل پیگیری می باشد.